Najpierw trzeba sobie uświadomić jak istotną funkcję pełni internet w życiu każdego człowieka. To właśnie internet okazał się głównym kanałem dystrybucji usług, w dużej mierze poprzez ich łatwą dostępność i duży wybór. Również promocja w tych czasach w większości znajduje się w ramach internetu. Największe światowe marki inwestują ogromne pieniądze w reklamę w mediach społecznościowych lub w kampanie reklamowe w Google AdWords.
Wyszukiwarka Google posiada aż 97% udziałów w wyszukiwaniach biorąc pod uwagę wszystkie wyszukiwarki na Polskim rynku. W skali miesiąca wykonywanych jest aż 100 miliardów wyszukiwań! Należałoby również nadmienić, że nawet 70% Polaków każdego dnia korzysta z internetu. Więc jak być widocznym w Google?
Ponad 200 czynników ma wpływ na to, na której pozycji w wynikach wyszukiwania Google znajdzie się Twoja strona www. Wśród nich znajdziemy ilość linków, które prowadzą do Twojej witryny, jakość i unikalność treści oraz ilość słów kluczowych. levelrank.net . Statystyki mówią, że nawet 90% użytkowników internetu zwraca uwagę tylko pierwszą stronę wyników i nawet 51% osób wchodzi jedynie w pierwszą wyszukaną pozycję.
Co składa się na działania SEO?
SEO są to wszystkie ruchy, które mają na celu zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwarki Google. Zajmują się tym eksperci, którzy dzięki wiedzy i doświadczeniu wiedzą jak skutecznie pozycjonować stronę internetową. Stale zmieniające się algorytmy Google powinny być wciąż obserwowane tak, żeby dobierać najbardziej korzystną strategię dla każdej witryny klienta. Po pierwsze trzeba wziąć pod uwagę trzy podstawowe elementy:
-optymalizację kodu, czyli uporządkowanie wewnętrznej struktury witryny tak, aby zlikwidować wszystkie błędy, zwiększyć jej prędkość i uporządkować strukturę nagłówków.
-link building, czyli działania mające na celu promocję strony w jak największej ilości zewnętrznych serwisów internetowych poprzez jej linkowanie.
-optymalizację treści, czyli wzbogacenie strony o unikalne, wartościowe i mające odpowiednią długość treści.
Dlaczego pozycjonowanie jest aż tak istotne?
Bycie w ścisłym TOP 10 na pierwszej stronie wyszukiwania to gwarancja większej rozpoznawalności marki, zaufania klientów i realnego powiększania sprzedaży. Bądź widoczny, zacznij promować się w internecie!